Strawberrys

 

Vår söta sommartjej i full färd med att noppa jordgubbar igårkväll. Myyyycket jordgubbar har ätits sista veckan och idag slog jag till och kokade egen jordgubbssylt lagom till att det skulle ätas plättar till middag. Helt otroligt god blev den, går verkligen inte att jämföra hemkokt med köpesylt. Mmmmmmums.

 
Som vi gått an och städat ikväll och SOM det känns helt ljuvligt just nu att bara slappa och njuta av att det känns så rent och fräscht här hemma. Love that feeling. Ikväll har vi bara två barn hemma, Wilma sover andra natten på raken hos mormor och morfar, hon älskar att få fara dit och få full uppmärksamhet och inga "jobbiga" småsyskon  som kräver sitt :-) Imorgon kommer hon dock hem så då är ordningen återställd igen. 

 
Bara 3 ynka arbetsdagar kvar till semester och sommarlov nu, känns riktigt fint må jag säga. Dock blir det 3 dagar då mycket ska hinnas med så man kan slappna av och ligga en hel del på plus när semestern väl börjar. Effektiv är vad jag ska vara dessa kommande dagar.

Kommentarer
Postat av: pillan

Älskar oxå känslan av nystädat (önskar jag hade det jämi...)
Ja här hemma blir det massor med jordgubbar har dock aldrig!? provat att koka sylt... Men gott är det ju med hemkokt :)

Kram P

2012-06-26 @ 11:32:42
URL: http://hemmahospillan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0