Piteå Summer Games 2013

 
Vår stora fotbollstjej gjorde sin premiär på Piteå Summer Games denna helg.
 
 
 
Lucky number 32. Vi lyckades med konststycket att kamma hem 2 kg choklad på chokladhjulet, barnen blev överlyckliga och jag blev nästan lika glad själv, har nog aldrig vunnit på något hjul förr.
 
 
 
 
Efter 3 dagar och 5 matcher fotboll är man minsann värd både medalj och diplom.
 
 
Hej semester och sommarlov
 
Här startas sommarlovet upp med regn och rusk denna Måndag den 1a Juli, jag är inte ledsen för det dock, känns snarare ganska härligt med en hemmadag inomhus efter helgen som varit då vi varit på vift nästan hela tiden. Ja i helgen var det alltså premiär för Wilma på Piteå Summer Games, en turnering med cirka 820 lag och 17 000 spelare från 20 olika nationer. I sista matchen lyckades hon dessutom pricka in ett mål så hon kände sig nog väldigt nöjd och belåten över helgen som varit. 
 
Förrutom fotboll så har det också blivit någon vända på stan, ett besök på kyrkmarknaden och själv var jag ut med ett par tjejer i Lördags kväll. Premiärbesök på Älvsbyns nya krog "Clary´s" vilket visade sig vara en riktig pärla med supergod mat och trevlig lokal. Avrundade kvällen i kanislogen med "rock i sommarnatt" som förvisso inte är min typ av musik men det var trevligt ändå.
 
Emil och Julia har precis gått ut och ska leka i regnet, tänk att det kan vara så kul med vatten och att blöta ner sig. För mig blir det lite plock och fix istället, jag håller mig gärna inne en dag som denna :-)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0