Sommar

 
 
Plockade in en liten bukett till hallbyrån igårkväll, men vad är det för blomma ? Fin är den i vilket fall som helst och det är så kul att kunna plocka in lite av det som finns i trädgården. 
 
 
Ni som följer mig på instagram har ju redan sett detta men jag måste såklart visa det iallafall för er som missat. Fyndade denna lilla skåp och stol häromdagen, då var båda gröna och fula. Nu har Johan slipat, måla och gjort en tygsits av en bit tyg från svenskt tenn som vi hade hemma. Är galet nöjd, tänk vad lite vit färg kan göra. Att det dessutom var nästan exakt likadant skåp som det jag har på min sida av sängen gjorde inte saken sämre. Ibland ska man ha tur när man hittar något som man varit ute efter länge.
 
Hej Fredag
 
OOOooj så härligt det är med semester. Att kunna ligga och dra sig, äta den där frukosten i lugn och ro, ta dagen som den kommer, äta jordgubbar och melon, grilla i tid och otid, läsa en bok och frossa i glass. Värst många bad har det dock inte blivit, vädret har ju inte varit strålande direkt men igårkväll så drog Johan ner med dom två yngsta till bastun som senare avslutades med dopp i älven. Jag och Wilma höll oss inne och kollade på Ernst istället, vi är inga bastubadare direkt.
 
Träning har det däremot blivit en del av. Har fått till 3 pass löpning och 2 pass på gymmet. Igår hade jag tänkt köra lite intervaller på bandet men ångrade mig när jag insåg att vädret var perfekt för att springa en lite längre bit så då sprang jag faktiskt 1 mil kringom byn. 
 
Nej nu börjar det vara dags att ta tag i dagen, börjar med lite blomvattning tror jag. 

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Visst är det härligt med sommarblommor! :-) Men nu vill vi ha mer sol & bad... /Birgitta

Svar: Eller hur Birgitta. Ser att du är duktig och springer och tränar, blir det tjejmilen i september ? :-)
Jenny

2013-07-12 @ 12:16:16
URL: http://lyckligagatans.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ser ut som en lila akleja tycker jag :) Fint med stolen. Fyndade en gammal stol på loppis tidigare i vår och den ska också få ett elefanttyg snart :)

Svar: Det var det ju såklart. Googlade akleja precis och kan konstatera att du har helt rätt! :-) Ja det blev så bra med stolen, är så kul att kunna ge gamla slitna möbler lite nytt liv, och det mesta blir ju fint med ett elefanttyg :-)
Jenny

2013-07-12 @ 13:27:18
URL: http://www.stilkvisten.se
Postat av: Anonym

Vad heter du på instagram???

Svar: Heter Jennymarialinnea på instagram.
Jenny

2013-07-12 @ 19:57:00
Postat av: Birgitta

Nej, har inte anmält mig i år. Tyvärr. Det är ju så kul! Du då? Tjejmilen? /B

Svar: Yes jag ska springa, gruvar lite faktiskt för jag springer ju oftast bara kortare sträckor på ca 5 km.
Jenny

2013-07-12 @ 23:55:45
URL: http://lyckligagatans.blogg.se
Postat av: Emelie Petersson

Akleja (Aquilegia vulgaris) heter dessa söta blommorna :-) de är väldigt lättskötta och lättförökade :-)

2013-07-31 @ 12:39:21
URL: http://syrum.blogg.se/
Postat av: blockethuset

Gulligt litet skåp...härligt med fynd som msn kan fixa till!

2013-07-31 @ 12:59:26
URL: http://www.blockethuset.blogg.se
Postat av: Marlene

fint:)

2013-07-31 @ 13:03:33
URL: http://maarlenez.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0