Årets sista dag

Barnen har precis kommit sig i säng och jag har just druckit upp en stor kopp med glöggte, så otroligt gott.
Har varit dåligt med uppdaterande sista tiden, har väl inte funnits så mycket att skriva om då Julia varit sjuk senaste veckan och vi mestadels har hållt oss hemma och inomhus.
Natten till julafton fick lillasyster feber och blev riktigt dunderförkyld. Stackaren har hostat så hon inte kunnat sova ordentligt om nätterna och en envis feber som inte velat ge med sig. Igår kände jag ändå att vi måste åka till vårdcentralen får att kolla upp henne lite extra, så det blev en liten titt i öron och hals, lyssna på lungorna och ett stick i fingret. Allt verkade dock helt ok och ingen penicillin behövdes och idag är hon faktiskt betyyydligt piggare. Man ser i ögonen på henne att det har börjat vända och febern verkar vara helt borta. Äntligen.

Nu har istället Emil börjat hosta en massa. Igen. Men jag hoppas det stannar vid lite hosta bara den här gången.

Nog om sjukdomar. Imorgon är det nyårsafton och den ska vi firas här hemma i all enkelhet bara vi och barnen med god mat, fina kläder och bubbel i glaset. Maten är inhandlad och champagnen står på kylning så vi är mer än redo för att skåla in det nya året. Barnen har fått sig en alldeles egen rosa "Hello Kitty champagne"  som jag köpte på ICA innan jul. Wilma är mycket nöjd över denna kan jag säga.
Själv är jag mest nöjd över mina nya übersnygga champagne/dessertglas som vi ska dricka ur.

Nu ska jag dra iväg till Karro för filmkväll, "Knight and day" ska vi se.
Och blir det inget inlägg imorgon så önskar jag er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0