God Jul



Lugnet har infunnit sig, vi laddar för uppesittarkväll med julmust, glögg och en massa godsaker till. Wilma är överlycklig över att vi ska spela bingolotto för första gången i hennes liv och tror att det kommer att bli hur kul som helst. Jag är inte lika övertygad om att det kommer att bli riktigt SÅ skoj men vad gör man inte för sina barn :-)

Idag har det hunnits med storhandling med duktiga hjälpredan Julia i släptåg. Hon är så söt där hon med bestämdhet går runt med sin lilla minivagn och plockar i både det ena och det andra. Vi har tillverkat små marsipanfigurer också och jag har satt ett par hinkar med vatten på frysning imorse så snart hoppas jag på att ha ett par riktigt fina is-lyktor a la Ernst stående på bron.

Imorgon är det julafton och den ska firas med nära och kära i lappurträsk. Barnen längtar ihjäl sig och det gör faktiskt jag också, det finns inget mysigare än jul. Nu ska Wilma fixa dippen till chipsen så jag ska hjälpa henne att ta fram lite grejer, se till att tända massa ljus och städa undan en drös med leksaker.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0