Arkivskåpet



Detta vackra skåp (märk ironin) snubblade jag över på bruket förra veckan. Verkligen hur fult som helst men jag tyckte det hade grym potential. När jag började måla första lagret vitfärg så kom jag på att jag skulle ta en liten före-bild. Jag gillar före och efter-bilder nämligen. Nu är andra varvet målat och det ska bli minst 1 varv till innan det ska placeras in i kidsens lekrum.

Sitter och myser i morgonrocken ett skönt bad och en ansiktsmask senare. Har varit en riktigt bra dag på jobbet och väl hemma så var det bara värma på middagen som jag faktiskt tillagade redan igårkväll. Riktigt nice att känna att man ligger ett steg före. Maten blev för övrigt en riktigt god kreolsk gryta som fick hela 5 tummar upp.

Har börjat få riktigt jul-längt och ser verkligen fram emot att få börja julpynta här hemma, öppna första flaskan med glögg, baka pepparkakor och se mina småstjärnor uppträda i luciatåget. Det ÄR så mysigt med jul. Kanske speciellt mysigt när man har tre små finingar att göra allt detta med. Att vi dessutom har en hel del roligheter inplanerade såhär lagom före jul gör inte saken sämre.

Nu ska jag hoppa i säng och fundera på lite julklappsinköp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0