Badrumsfix



Emil sitter och kollar igenom en av alla leksakstidningar som butikerna skickar hem innan jul.  Spiderman-kostym med muskler är tydligen en av önskeklapparna.
 


Morgonmys med frukost framför datorn. I bakgrunden syns min nya kruka från sturehofs krukmakeri. Har velat ha en länge och i förrgår slog jag till och jag är SÅ nöjd. Ska komplettera med en vit också någon gång i framtiden.

God Morgon Fredag!

Vilken lugn och skön morgon utan alla stressmoment som blir när man har tider att passa. Har legat och dragit mig i sängen en stund och nu sitter jag med stora tekoppen och surfar i godan ro. Julia sitter här bredvid mig och lägger pussel i vanlig ordning. Måste köpa nåt mer pussel för att ge henne lite mer utmaning, nu lägger hon Emils 24 bitars hur enkelt som helst. Vi har nåt på 40 bitars också och det är lite svårare men får hon bara sitta en stund så sätter hon ihop det mesta. Hon är en riktig pyssel och lektjej våran minsta lilla.

Höstlov i veckan och i onsdags så tog jag och Johan en ledigdag och åkte med barnen till leklandet, var länge sedan vi var dit så det var väldigt uppskattat. Blev även en sväng förbi "Klassisk skandinavisk form" där jag köpte den efterlängtade krukan från "sturehof" och ett godoftande ljus från "Voluspa". Måste dit igen bara för jag hittade en ljusstake som jag stod och velade om jag skulle köpa eller inte, nu ångrar jag massor att jag inte köpte den.

På hemmafronten så händer det en del. Johan har börjat måla tak och lister i badrummet och i helgen ska det spikas upp en vägg med liggande vit panel. Blir riktigt snyggt med vitt där istället för furu. Sen är det bara taket i tvättstugan och lilltoan som ska målas innan alla våra tak är vita. Det står dock inte på prio-listan så det kommer nog att dröja.  

Jo just det, gjorde ett riktigt fynd häromdagen, ett gammal arkivskåp som sett sina bättre dagar har flyttat in och ska ruggas upp lite innan det ska målas och ställas in i Emils och Julias lekrum. Bilder kommer så småningom.

Nu ska jag fräscha till mig lite, göra lite helgfint och packa en väska till Wilma som ska sova hos sin kusin Lukas inatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0