Söndagmorgon

Nyduschad efter härlig sovmorgon och med frukost i magen. Grekisk yoghurt med nötter och lite flytande honung, ett par ostmackor med paprika och en kopp te. Jag älskar just frukostar, det är så totalt okomplicerat och smakar nästan alltid lika gott.

Igår sattes tulpanlökarna i backen så nu inväntar jag med spänning våren för att se om det blir några blommor eller ej. Hoppas, hoppas! Barnen har varit ute med Johan hela morgonen och kom just in alldeles rosiga om kinderna, det blåser riktigt friskt ute idag. Igårkväll klickade jag hem tyg från svenskt tenn. Jag har bestämt mig för att sy lite kuddar med det klassiska elefanttyget, ska ha ett par stycken i soffan och ett par stycken i sovrummet. Sen blir det tyg över till fler kuddfodral också och dom ska jag sälja.

Idag ska jag städa lite här hemma, är så skönt att börja veckan med ett rent och fräscht hem, blir faktiskt riktigt stressad och på dåligt humör när det är stökigt och skitigt hemma.



Endast 2 månader och 2 veckor kvar till julafton och igår köpte jag hem årets första glögg. Blev 2010 års Blossa med smak av saffran. Inte något jag tänkt öppna de närmsta veckorna direkt men nu står den här hemma iallafall.

Nu tjatar dom små om plättar så jag ska ställa mig vid spisen och fixa fram lite lunch till dom som redan hunnit vara vakna i sisådär 5 timmar.

Trevlig söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0