Magsjukan was in da house!

Har precis avnjutit en riktigt härlig middag bestående av musslor, nybakt bröd, riktigt het stekt scampi och nåt glas vitt vin framför melodifestivalen. Känns som ren och skär lyx när jag tänker tillbaka på natten till idag då vi istället fick vaka med liten sjuk Julia som kräktes, 1-2 ggr i timmen vilket såklart innefattar ett antal byten sängkläder, och en och annan sväng in i duschen. Jeeesus så trött jag var. Tack gode gud för att den där spädbarnstiden med kolik och knapphändig sömn är förbi för jag förstår verkligen inte hur man orkade nu när man bara efter en ynka natt känner sig helt slut i både huvud och kropp.
Nu är lillan dock bättre och sover sedan ett par timmar tillbaka utan en endaste kräka på hela dagen så jag hoppas att natten fortsätter lika fint.
Har inte hänt så värst mycket spännande idag som ni kanske förstår men vi har iallafall hunnit med att skapa ett litet pysselrum av lekrummet uppe. Ett riktigt budgetfix som kostade oss max en trehundring men som jag tycker blev riktigt, riktigt bra. Ett 2,5 m långt pysselbord står färdigt gjort av en spånskiva, ett par träbockar och en vaxduk. Tyckte sällan det lektes i lekrummet så jag hoppas det kommer att pysslas desto mer där inne nu.

Imorgon är det simskola som gäller och förrutom det så hoppas jag på att hinna med träning och en liten shoppingtur.
Nu ska jag göra mig redo för sängen, finns ju viss risk för att det är någon annan som åker dit på eländet inatt så det gäller att passa på att försöka få sig ett par timmar medans det går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0