Hallå 2011



Skåååål och GOTT NYTT ÅR! Vi tog det säkra före det osäkra och skålade in det nya året med kidsen redan klockan 21. Vilket var tur då alla tre sov runt tiotiden.

På ungefär 1 timma har årets första dag passerat. En dag som spenderats hemmavid med sjuka barn. Emil hostar ibland så han nästan kräks, Wilma har haft feber idag och Julia är fortfarande inte riktigt kry. Herreguuud vad jag ser fram emot att alla ska få vara helt friska nån gång, det börjar vara ett tag sedan nu nämligen då denna influensa bara går runt, runt.

Nyårsaftonen var vi iallafall bara här hemma och åt gott, skickade iväg ett par ballonger och softade i soffan. Riktigt skönt och såhär i efterhand så var det väldigt välplanerat med tanke på att Wilma skulle gå och få feber lagom till nyårsafton. Jag (Mrs kvällstrött) höll mig nätt och jämt vaken till tolvslaget, sen hoppade jag dödstrött i säng och sov till klockan 10 idag. Minns inte sist jag sov så länge, men skönt var det!

Idag har vi bara skrotat här hemma med sjuklingarna och gjort bort att få undan julen och storstädat. Bye bye julgranen och alla stjärnor nu är jag mättad för den här gången och vill bara se fram emot en varm och härlig vår. Ska bara ta oss igenom den här kalla trista vintern först då.
Nu ska jag släcka ljusen och gå och lägga huvudet på kudden, imorgon är en ny dag!


Kommentarer
Postat av: by M

Visst är det skönt att städa bort julen, man uppskattar verkligen sitt vanliga hem =)

2011-01-02 @ 09:41:26
URL: http://writtenbym.wordpress.com
Postat av: Jenny

Ja det är riktigt jäkla skönt alltså. Känns befriande att slippa se allt tjaffs och istället kunna blicka fram emot varmare tider. :-)

2011-01-02 @ 22:05:27
URL: http://myhousemylifemywords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0