En dag på stan



Vaknade till regn och riktigt tråkväder idag så jag kollade om inte min kära mamma var sugen på att haka på in till stan och shoppa lite, och det vill hon såklart så vi har spenderat några timmar på stan och sprungit i affärer och fikat smarrigt fika inne på Ekbergs. Vääärldens godaste belgiska chokladkaka med nougat, måste varit bland dom godare chokladkakor jag någonsin ätit faktiskt. Dessutom utan att vara allt för mäktig. Måste googla den senare och prova göra en egen variant.

Blev tyvärr inte mycket handlat, en klänning till mig från lindex och detta goluktande ljus från Yankee Candle med namnet Willow Breeze. Har det tänt just nu och det doftar underbart. Fräscht. 
Väl hemma igen så sprang jag en runda och var tillbaka hemma igen lagom till att Johan hade fixat tacos som stod och väntade på bordet. En riktig "egodag" alltså och det var riktigt skönt. 

Ikväll har Emil fått sig en hårklippning, eller en rakning med rakmaskinen faktiskt, mormor har förbarmat sig över ruffset och dom fina lockarna så nu har vi en riktigt korthårig kille här hemma.  Snygg som attan blev han. Om man nu kan bli något man redan är.

Nej nu ska jag ta min nya tidning och lägga mig i sängen och läsa en stund innan det är dags att sussa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0