PDOL











Igår hade vi en heldag i Piteå. Först ett par timmar på tivolit där barnen fick avverka ett antal karuseller, köra radiobilar och försöka vinna något att ta med hem. Det blev en liten menlös nalle med texten "I love u" istället för en såndär baotastor chokladkaka som jag hade hoppats på. När vi var klara på tivolit så blev det en snabbvisit in på lindex för att införskaffa badkläder (som vi glömt att ta med) och sedan direkt in till havsbadet för att hänga en stund på stranden. På kvällen dukade vi långbord ner mot stranden och satt där länge och åt och hade det mysigt.

Och denna sommar alltså. Vilken fantastisk sommar det varit, och än är den inte slut. Jag kan inte minnas en sommar då vi haft så otroligt fint väder som nu faktiskt. Någon enstaka dag med regn men då har det oftast bara varit något kort tag och sedan har det klarnat upp och blivit fint igen. Härligt.

Idag började jag dagen med att fara ut och springa, det går sååå tungt nu tycker jag men mycket beror säkert på denna värme, det är stor skillnad på att springa när tempen visar på ca 16 grader jämfört med sista tiden då den nästan alltid legat på 22-25 grader i skuggan. 
 
Nej nu ska jag ta tillvara på denna fredagkväll, till att börja med så ska jag duka fram lite ost och kex!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0