Mys



Hello Tisdagkväll!

Myser omkring här hemma i skönaste pyjamasbrallorna och en sleten tischa efter en härlig dag på stan med Johan och Julia. Dom stora spenderade dagen hos mormor och morfar istället, det brukar vara lugnast så.
Blev inga fynd till mig trots att det var rea överallt. Dessutom marknad och mycket folk så jag fick ingen som helst shoppingro. Sprang iofs in på blomsterlandet och köpte både fjärilslavendel och en pion som ska planteras här ute imorgon, så helt tomhänt kom jag inte hem. Och Johan fick iallafall tag i det han var ute efter så mission completed!

Ikväll har jag sprungit en runda och hur tungt det än var att ta sig iväg så var det riktigt härligt att få springa ikväll. Den här svalare luften som kommit in gör ju faktiskt hela skillnaden. Så kan jag dessutom slippa det dåliga samvetet över alla godsaker som ätits idag så jag kan somna mycket gott ikväll.

Vi har plockat in en skål med jordgubbar ikväll, första dagarna var det bara några stycken men idag blev det rätt många faktiskt. Kul! Jag älskar tanken på att kidsen ska kunna springa ut och plocka och äta av våra egna jordgubbar, våra egna vinbär och plocka in den egna gräslöken. SÅ mysigt! Nästa år ska det ner många fler godsaker i jorden har jag bestämt.

Kommentarer
Postat av: Mona

var brukar du vara och springa?

2011-07-13 @ 10:10:18
Postat av: Jenny

Jag springer hemifrån och ner mot byn. Vänder oftast vid bron om jag inte får för mig att springa en lite längre sträcka.

2011-07-13 @ 20:27:30
URL: http://myhousemylifemywords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0