Torsdagkväll

Hade några välmogna bananer hemma som jag var nära på att kasta bort iväll men så tänkte jag om och svängde ihop ett gäng stoooora bananmuffins istället. Goda som bara den blev dom.

Ännu en jobbarvecka har passerat, idag åkte vi till mormor och morfar och blev bjudna på middag direkt efter jobb och dagis. Dessutom svenska jordgubbar till efterrätt, oj så goda dom är!
Plockade även med mig en massa rabarber som jag skurit upp och fryst ner ikväll. Före midsommar ska man tydligen helst plocka in rabarbern för annars blir den träig i smaken. Vi har rabarber själva här hemma också men dom är så pyttiga så det är ingen idé att plocka in, har haft dom hela tiden vi bott här men dom verkar inte trivas där dom är planterade helt enkelt.

Har även fixat och förberett lite smått inför festen på lördag. Det mesta som ska göras är redan förberett så det är i princip bara att ställa fram maten och drickat. Ja köttet ska såklart grillas och det ska dukas och göras fint men jag slipper stå och svettas i köket som en galning innan gästerna kommer. Sånt gillar vi va!

Nu ska jag hoppa i säng, ser SÅ fram emot att få ligga och dra mig en stund imorgon och äta frukosten i lugnan ro. Vi har inga stora planer så vi får väl se vad vi hittar på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0