40 årsfest, check √



Midsommarafton för snart 1 år sedan, Wilma i full karriär längs vägen på jakt efter fina midsommarblomster.

Så kan vi checka av årets 40 årsfest från listan över "att göra" denna sommaren. Vi hade en jättekul kväll, fint väder, god mat och stämningen var verkligen på topp i Lillträsks byagård i Lördags. Liiite slitigare var det att stiga upp och vara en pigg och happy morsa när barnen gjorde morgon 3 timmar efter att vi kommit oss i säng på söndag mogon. Men hey, det var det värt!  Barnen var inte med på festen utan var hemma med bästa barnvakten, dom längtar verkligen till varje gång Emma ska vara barnvakt och då känns det såklart extra roligt och vi behöver inte ha minsta lilla dåliga samvete. Tipp topp alltså!

Idag var det jobb och dagis igen, jag älskar verkligen helg och ledighet men jag gillar faktist dom här dagliga vardagsrutinerna också. Regnar ute så det blir innefix hela kvällen lång, ska stryka lite kläder så jag slipper se den där "strykhögen" varje gång jag öppnar dörren till tvättstugan.

Tänk att det är midsommar på fredag. För ett år sedan på midsommarafton så var vi hemma hos oss och firade, men i år har vi fatiskt inga planer och det känns rätt skönt ändå. Är det dåligt väder så är vi nog bara hemma och myser och äter gott. Är det bättre väder så kanske vi åker till Storforsen. Inga storslagna planer med andra ord.

Nu ska jag göra en djupdykning i kylen och se vad vi ska hitta på för middag ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0