Längtan









Har suttit och tittat på kort i datorn ikväll och inser hur otroligt mycket jag längtar efter sommar och sol. Dessa kort är tagna här hemma på midsommarafton 2010. Bara det blir lite varmare ute så ska jag börja städa upp i inglasningen. Under vintern fungerar den mest som förvaringsrum så det är rätt mycket prylar där ute just nu som jag inte vet vad jag ska göra med riktigt.

Sitter och myser här i mitt kök och har precis piggnat till ordentligt efter en stooor kopp te och några bitar mörk choklad. Jag brukar inte känna av någon uppiggande effekt av te men just nu så är jag faktiskt inte det minsta trött och det är ovanligt för att vara jag den här tiden på kvällen. Ikväll har Wilma och Emil varit på gympan. Jag och Julia har bara varit hemma och fixat och trixat. Eller ja... i ärlighetens namn så har vi mest legat på soffan och myst.

Går inget vidare med träningen för tillfället. Jag har helt tappat det och har inga som helst planer på att besöka något gym inom det närmsta halvåret iallafall. Gymkortet ska sägas upp och sen ska jag springa för glatta livet så snart vår "väg upp till vägen" har tinat och torkat upp någorlunda. Jag siktar på vårruset och i slutet på sommaren så är en tripp ner till stockholm inbokad för att springa min första tjejmil. Känns lååångt borta idag men det ska bli så kul!

Känns som att livet är rätt fint för tillfället. Vi har hela våren och sommaren framför oss. På några veckor åker vi dessutom till Paris. Åhh som jag längtar. Varför läste jag inte franska i skolan ? Såhär i efterhand hade det varit mycket roligare att kunna några fraser franska än tyska som verkligen inte låter lika tjusigt.
Nej nu ska jag och min nyfunna energi ta och göra nåt vettigt här hemma innan den hipps vipps har försvunnit igen. Sov sött alla!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni har verkligen supersöta barn!



Känner igen mig i träningen, har hållit igång hela vintern men känner just nu inget sug. Funderar också på Vårruset och kanske en mil-tävling i sommar.

/K

2011-04-01 @ 19:08:36
URL: http://85kvadratmeterhus.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0