Torsdagkväll = helg



Prinsessorna bus tidigare ikväll när det lagades plättar till middag. Julia gillar att sitta på köksbänken och titta och provsmaka när jag kockar, och Wilma är såklart inte sen att haka på :-)

Torsdagkväll och jag och barnen har tagit helg. Har gjort bort helghandlingen ikväll, huset är städat och vasen är fylld med tulpaner. Lyssnar på Carola på tvn uppe medans Johan ligger nere i sovrummet och tittar på hockey. Jag kunde inte vara mer ointresserad av den sporten faktiskt, fast jag ska erkänna att skidåkning på tvn är snäppet tråkigare. Resonerar som så att om det är en så fantastiskt intressant sport så varför inte utöva den själv då ? Jag ser inte tjusningen. Men så är vi alla olika och gillar olika saker. Tack och lov.

Imorgon ska jag iväg med både Emil och Julia till bvc. Emil ska på fyraårskollen och Julia ska få följa med för att visa upp ett födelsemärke som hon har i sin hårbotten. Säkert inget att bry sig om men det känns iallafall skönt att få kolla upp det.

Nu ska jag marinera lite kött, vi hade grillpremiär i lördags och det var så gott så vi gör en repris i helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0