Våffeldagen och nya gardiner



Äntligen har jag fått tummen ur och hängt upp nya gardiner i vardagsrummet. Det blev så fint men det är väääldigt vitt där inne just nu (med undantag för dom fula mörkbruna sofforna som jag snart kastar ut genom fönstret). Måste in med lite mer färg, jag skulle faktiskt kunna tänka mig att "busa till det" med en mörklila howardsoffa, men det lär jag nog aldrig få igenom. Och det kanske är lika bra ;-)

Man vet att det är vår när jag köper dessa fina rosa pelargoner. Vet inte för vilket år i rad som jag köpt två nya rosa pelargoner i exakt samma färg till ett av våra fönster i vardagsrummet.

Hello Friday!

Har precis ätit våffellunch med barnen, jag tror vi åt nästan lika mycket och jag är proppmätt och nästan lite illamående. Vad ska inte dom vara med sina små magar då?

Har städat lite på morgon så nu är det fint igen och vi kan ägna helgen åt roligare saker än att moppa och dammsuga. Ikväll ska jag ut och äta med en vän,  ska bli riktigt skönt att få gå ut och äta riktigt god mat i lugn och ro. Ska även försöka boka in vår weekend i Paris den här helgen. Vi har bestämt oss för att åka i slutet på april så nu måste vi bara hitta ett bra hotell, och DET är inte det lättaste när man gärna vill bo fint, med perfekt läge och till ett pris som inte motsvarar 1 vecka med all inclusive för hela familjen i grekland.

Nu klev Johan just innanför dörren så vi ska göra oss redo för att åka ut på byn och handla för barnens fredagsmys.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0