Paris



Belgisk våffla med grädde, jordgubbar och choklad utanför eiffeltornet. SÅ GOTT!



Notre Dame



Tarte tatin.



Moi utanför louvren. Vi gick aldrig in där och jag känner att jag klarar mig väldigt fint utan att ha sett Mona Lisa.




Bilden behöver väl knappast någon förklaring. Hade inga planer på att ta mig upp då köerna var oändliga, men hipps vipps så bestämde vi oss för att ta "trapp-kön" som inte var lika hysterisk som kön till hissarna och så knatade vi alla trappor upp till etage 2. Mäktigt högt!

Godkväll tisdag!

Nu är vi åter hemma i Vasshällan efter några dagars vistelse i den franska huvudstaden. Så härligt att få åka bort några dagar men minst lika härligt att få komma hem till de små igen. Trodde inte jag skulle hinna börja sakna dom så pass mycket på så kort tid.

Vi har haft fint väder, har sett sevärdheterna man bör se och både ätit och druckit gott. Det var bra i Paris. Dock inte så bra att jag skulle välja att åka dit igen. Tycker inte att "The city of romance" håller måttet helt enkelt. Exempelvis så var Prag betydligt finare, mysigare och framförallt RENARE. Jisses vad skräpigt det kunde vara på vissa ställen. Nej jag föll inte alls för Paris.
Nästa resa får dock bli en resa med barnen, en charter till något varmt land skulle inte sitta fel att se fram emot.

Idag var det iallafall jobb och vardag igen men det känns helt okej nu när sommar och semester inte är allt för långt borta. Nu ska jag koka mig en tekopp, plocka fram en macaron och inta soffläge i väntan på att hemmafruarna ska börja.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh! Vad härligt det ser ut. Nästa helg blir det belgiska våfflor i Belgien för mig, och inte minst belgiska choklad!! Mmm... Vi skall till Tyskland men flyger till Charleroi i Belgien så det blir en natt där först. Trist att inte Paris höll måttet, hoppas att det ändå var skönt att komma iväg! Kram!

2011-05-04 @ 18:36:51
Postat av: Jenny

Åhh vad gott det lät med choklad. Jag har precis ätit en grön macaron som smakade hårshampoo, den var ingen hit! Vad ska ni göra i Tyskland, bara semestra eller ska ni dit för något speciellt ? :-)

2011-05-05 @ 18:11:31
URL: http://myhousemylifemywords.blogg.se/
Postat av: Anonym

Måste ju varit pistage då inbillar jag mig om den var grön...? Vi ska på whiskeymässa faktiskt, och hälsa på en kompis. Lite kombitripp sådär. Ska bli jätteskönt att komma iväg. Speciellt för chokladens skulle då såklart, inte för inte som vi tar genväg via Belgien... ;)

2011-05-08 @ 22:23:30
Postat av: Tomtefar

Men Hallå,,, gick ni inte ända upp:p

2011-12-11 @ 11:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0