Monday


Jag är så glad i vårt nya sovrum. Det är en fröjd att gå och lägga sig där och att vakna av solen som går upp på morgonen. Så småningom ska där in garderober, en taklampa och en lampa till mitt nattduksbord, men det får ta lite tid, nu när dagarna är så ljusa så klarar vi oss ju faktiskt fint med spottarna i taket.


Hel Måndag!

Har varit riktigt effektiv idag och fått massor gjort både på jobbet och hemma. Gillar dagar som dessa och att känna att man ligger bra till redan i början på veckan. Tror minsann att jag ska sätta mig och skriva en liten matsedel för veckan sen när kidsen har somnat och planera in och göra inköpslista till veckans alla middagar. Förstår ni vad tid man måste spara på att göra så ?! Slippa ha den här eviga ångesten varje dag när man inte vet vad man ska laga, slippa åka och handla hela tiden för att det aldrig finns hemma det man behöver till sina hastigt påkomna middagar. Satt och skulle beställa en såndär "Ica-matkasse"  flera gånger förra veckan men det blev bara error hela tiden så jag lessnade helt enkelt. Annars tror jag att det är en hit att få hem en färdig påse med recept och allt. Smidigt och dessutom kul att prova laga lite nytt.

Nu ska jag plocka ur tvättmaskinen, läsa en bok för barnen, fixa iordning för morgondagen och sedan få småtrollen i säng. Ikväll blir det soffan framför "Halv åtta hos mig" och sedan "Familjen Annorlunda". Och massa receptsurf till det såklart :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0