1a Maj och premiär på crosstrainern


Har precis tömt mobilen på bilder så här kommer två från igår när vi var nere på byn och promenerade. Tog med Wilmas och Emils cykel så dom fick cykla på asfalt lite. Ja inte just på den här bilden då. ;-) Kan väl konstatera att Emil behöver träna lite mer på det här med att bromsa. Han tycker att det funkar jättebra att bara sätta ner fötterna i backen men jag kan väl tycka att det är en fördel om han kommer på hur man använder fotbromsen. Vi gjorde även ett pitstop på sportringen och införskaffade årets gympaskor så nu är det avklarat också. Check, check!

Blev inte så att vi åkte till någon majbrasa igårkväll, det blåste isvindar och barnen verkade inte ledsna över att stanna hemma så då skippade vi det helt enkelt. Men det blev iallafall en riktigt god middag (grillat) och mys med familjen.

Idag har vi hämtat en gammal, gammal gustaviansk kökssoffa som Julia nu ligger och försöker somna i. Soffan är från mina föräldrar men från början så var det visst min mormorsmor och mormorsfar som hade den i sin ägo så den är förmodligen från början av 1900-talet. Tycker det är kul med gammalt som möter nytt och att allt kanske inte behöver komma från dom stora varuhusen eller senaste trenderna. Blev hur som helst riktigt bra tycker jag, ska visa bild senare. Har också avverkat strax under 6 km på crosstrainern här hemma ikväll. Jobbigt var det men nu ska jag försöka komma igång så smått och iallafall få till 3 pass i veckan. Inga krav på att springa långt eller träna länge utan istället bara ge mig den på att dessa 3 pass ska bli av. Sen tror jag den där träningslusten kommer tillbaka bara man ser till att "just do it" liksom :-)

Nu ska jag strax bädda ner mig i sängen framför hemmafruarna. Hoppas ni haft en härlig långhelg allihopa!

Kommentarer
Postat av: M

Kom igen, just Do it!! :)

2012-05-01 @ 20:30:55
URL: http://wordsofasmalltowngirl.blogspot.com
Postat av: pillan

Bra där Jenny! Jag ska också försöka lägga in nåt extra pass i veckan här i maj:)

Keep up



P

2012-05-02 @ 20:42:13
URL: http://hemmahospillan.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tack snälla ni :-)

2012-05-04 @ 09:18:58
URL: http://myhousemylifemywords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0