Gårdagens skörd

 
 
 
Gårdagens skörd blev knappt 5 kg blåbär och ungefär dubbla mängden lingon. 
 
God Morgon Måndag
 
Igår tog vi en liten skogstur jag, dom två minsta och min pappa för att få fylla på frysen med lite bär. Blåbär var tanken men det hittade vi inga mängder av, däremot fanns det hur mycket lingon som helst så nu har vi lingon så vi klarar oss till nästa år iallafall. Perfekt. Var verkligen härligt i skogen igår, helt myggfritt, sol och lagom varmt, hade kunnat stanna hela dagen och plocka och plocka. Tror vi ska göra en till tur nästa helg så kanske Wilma också vill hänga på, hon hängde med mormor istället när vi var iväg.
 
Nu är det iallfall Måndag och jag ska hasta iväg med kidsen till fritte och mig själv till jobbet.
 
Ha en härlig dag allihopa!

Kommentarer
Postat av: blockethuset

Ååå...duktiga du! Härligt med alla bär som skogen ger!
ha en fin måndag
Carina

2013-08-12 @ 10:08:00
URL: http://www.blockethuset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0