Hej våren

 
På uppväxt
 
Sent i höstas ställde jag undan en pelargon i källaren och nu för flera veckor sedan togs den fram och väcktes till liv igen. Ny jord, vatten och solljus och nu lever den och frodas i allra högsta grad. Fick två skott av mamma också + att jag hunnit ta skott från min egna som fått rota sig och nu är planterade. Dom två krukorna närmast är alltså pelargoner, sen har jag två med basilika (dom har kommit upp litegrann bara) och dom sista två är citronmeliss men där har det inte kommit upp något ännu för dom är precis planterade.
 
Om jag tar mig till en stad någon dag så ska jag se om jag hittar ett fikonträd. Tänk vad coolt om man kunde plocka sina egna fikon i sommar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0