Granola


Lyxfrulle med hemmagjord granola, ett recept ur "Sommar med systarna Von Sydow". Riktigt, riktigt gott måste jag säga, jag som har snöat in lite på müsli sista tiden. Och den här kokboken bara ÄLSKAR jag, marstrandsbilderna är så snygga (är inte snygga bilder nästan det viktigaste i en kokbok för att man ska bli inspirerad?) och jag bara dregglar över allt det vackra spode-porslinet som syns här och där i boken. Djuptallrikar står på min spode-önskelista för tillfället.


God Morgon Söndag

Underbart väder både Fredag och Lördag men så idag vaknade vi upp till regn utanför fönstret igen. Känns helt ok ändå för vi har haft en riktigt härlig helg och tagit vara på varenda solstråle känns det som. Johan har kämpat på med målningen och den är nästan klar, bara ena gaveln som ska få sig ännu ett lager rödfärg + lite vitmålning som också är kvar. Så snart börjar projekt altanbygge istället, det är nog vad jag ser mest fram emot i sommar, att ha en färdig altan att kunna sitta på soliga dagar.


Nu lite morgonstök så får vi se vad vi ska hitta på idag.

Kommentarer
Postat av: pillan

Åh det där såg riktigt smarrigt ut! Den boken har jag faktiskt funderat på och nu när du lovordat den så slår jag till ;)

Yes bilderna är superviktiga om du frågar mej, vill bli fullproppad med fina inspbilder när jag ska baka el laga mat!!



Kram kram P

2012-06-18 @ 09:41:56
URL: http://hemmahospillan.blogg.se/
Postat av: jenny

Tror inte att du kommer att bli besviken Pillan! :-)

2012-06-19 @ 09:00:58
URL: http://myhousemylifemywords.blogg.se/
Postat av: Fotograf Malin Sundin

mums!

2012-06-26 @ 08:43:51
URL: http://malinsundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0